tisdag 1 december 2009

Fönsterputs, tandläkaren och byte av däck + annat

Det är ungefär vad jag har gjort idag. Vaknade av att klockan ringde och ville bara inte kliva upp men inte mycket annat att välja på om det skall bli något gjort. Skulle gå till mormor och hjälpa henne att putsa fönstren idag. Det var visst någon som erbjudit sig det men skulle ha 400 kr för varje fönster, mormor har 4 fönster, sen visste hon inte om det var 300 eller 400 men i vilket fall som rör det sig om 1200 - 1400 för fönstren och det tyckte jag var för mycket så nu har vi tre systrar hjälpts åt att fixa lite. Jag putsade fönstren och de andra ordnade med frysen som behövde frostas av och friserade mormors blommor. Det har dem behövt LÄNGE!!! Sen var det dags för tandläkaren, sista gången så nu hoppas jag att tänderna håller länge.... Det gick bra denna gång, tandläkaren kom inte åt någon nerv när hon borrade! det gillar jag...... Det är ju första december och nu är de dags att få på vinterdäcken! undrar varför jag aldrig får på dem i tid, knappt ja får av dem i tid. Inte är det direkt kul heller MEN vi gör de själva och jag KAN göra det. Nu skall jag bara fylla på spolarvätska så är den okej för ett tag. Måste komma ihåg att beställa service på bilden med, den skall besiktas och de e bara en massa som skall fixas hela tiden. Fick tvätta bilen idag med, det luktade rakskumm i hela bilen, men den blev fin när de var klart. Nu är allt detta klart så jag skall plugga lite innan det är dags att äta och sen ge sig av till ishallen för styrelsemöte. Jag känner mig bara förvirrad men skall försöka skärpa mig under mötet. I morgon är det plugg hela dagen, jag hoppas att jag inte har planerat något annat för jag MÅSTE plugga, ligger efter med en engelskauppgift och måste få till den snarast, inlämning på måndag i juridik och sen är det ledarskap med grupparbete. Ja de e ingen risk att jag sover för länge på morgnarna i allafall. Träningen flyter på som vanligt och jag tycker nästan att jag blivit lite starkare, det enda som kan ändras är att jag blir bättre på att springa på tisdagar. Nu har det varit lite si och så med springet på söndagar med så det måste bli lite ordning NU! Vikten har jag ingen aning om! har öppnat krig med vågen!! undrar ni hur så har jag hotat med att hoppa på den om den inte är snäll ;) tycker nästan att byxorna sitter lite lösare men jag vet inte och tänker inte ställa mig på vågen heller. Har jag inte gått ner så blir jag deppig. Om de känns på byxorna så får de räcka......

1 kommentar:

  1. Lösa byxor är ett säkert tecken! Det är det som gör mjukisbyxor livsfarliga.

    SvaraRadera