måndag 14 december 2009

Snö, kallt och ont

Ja nu har stora delar av Gotland fått ett vackert vintertäcke. Inte så varmt som hästarna eller jag har men dock ett vackert sådant. Jag fryser!!! eller nej det gör jag inte alls det, i köket är det 22 grader. Fast det tror jag inte riktigt på men termometern säger så.
Mina händer är stela och nacken värker. Japp det är kallt så det är inte mycket annat att vänta sig. På torsdag skall jag in på röntgen och se om det finns någon artros i mina händer. Det låter som att jag är gamal, doktorn säger du kanske har artros i dina händer.... ARTROS för mej är något som gamla råkar ut för. Jag tog blodprover när jag var vid doktorn men har inte hört något så det var antagligen inget fel på dem.. Bra på ett sätt men mina händer fattar det tydligen inte för de har inte slutat värka.
I går skulle jag skriva med en vanlig blyertspenna och det var knappt det gick att stänga ihop fingrarna så pass mycket. Men det är som det brukar vara och de är bara att gilla läget och inse att det är skitbra att det finns datorer för då kan jag ännu skriva.
Jobbade i helgen och det gick bra, dock har vissa svårt att sova och så är livet ibland. Med tanke på värken så var det inga problem för det var inte fören natten till i går som det blev ordentligt kallt och det är det samma som att fingrarna stelnar till.
Har köpt ett par tummvantar som är helt underbart varma, dock svåra att använda när jag skall skriva på datorn ;) men när jag går ut går det bra. Dom är fodrade och goaa!!!
När ja ändå nämnde hästar så har jag fått erbjudande om att vara medryttare till en häst... OOOO JAG VILLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!! men frågan är om det kommer att fungera rent tidsmässigt. Men tänk vilken motion och vad jag längtat.... När skolarbetena är klara och jag bara skall jobba 75 % och plugga 50 % då kanske jag kan få in lite ridning som träning. Måste försöka få ihop det!!!!!!

5 kommentarer:

  1. Lycka till med att arbeta 75 och plugga 50%! jag bara ryser av tanken:( Jag pallade ju inte att jobba 40% och plugga 100, men you go girl:-)

    SvaraRadera
  2. Tack tack!!! från 1/1 till 18/1 är det plugg 100 % och jobb 75 % så de blir som semester efter det :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Handledsvärmare / pulsvärmare kanske kan vara en idé att använda istället för tumvantar vid inomhusaktiviteter. De värmer gott!

    Lycka till med kommande läkarbesök - förbered dig själv med adekvata frågor.

    Ha en bra dag //Ulla

    SvaraRadera
  4. Ska du bli medryttare Kicki? Det låter ju jättehärligt, klart du ska hänga på det.
    Lycka till på torsdag!

    SvaraRadera
  5. Ulla: skall sticka ett par bara ja hittar ett varmt garn som inte sticker, det är det värsta jag vet!
    Åsa: jag vill verkligen och måste få mn planering att gå ihop. Häst har jag längtat efter LÄNGE!!!!
    Tack för lyckönskningarna båda två!! :)

    SvaraRadera