tisdag 8 december 2009

Sorg och saknad

När får man dö? Är det tillåtet att dö när man är över 90 år! nja egentligen inte, i allafall inte om det är någon jag känner. Mina vänners mormor och farmor (klura på de ni) har gått bort i kväll. Det är med tungt hjärta jag sitter här och snart kommer tårarna trillande igen.... Alla jag har misst kommer och gör sig påminda. Satt på julbord och hade det trevligt och när jag kommer hem får jag meddelande om att hon inte längre finns bland oss :( Även om hon var gamal och med åldern hade rätt att få somna in så spelar det ingen roll.... Hon har bara varit sjuk i mindre än 2 veckor, innan dess har hon varit skapligt pigg för att vara över 90 och ha arbetat hela livet.

2 kommentarer:

  1. Ett möjligt svar: Dina vänner är kusiner med varandra genom att en far och en mor är syskon. Därför kallar dina vänner samma person mormor resp farmor.

    Det är alltid en stor sorg när människor som vi tycker mycket om dör. Dessutom påminns vi ju om tidigare förluster och såväl kroppen som själen "minns" känslor och vi blir påverkade.

    Gläds år att hon har funnits i 90 år och många av dem tillsammans med dig. Så länge vi kan minnas någon och få prata med andra om det det ju så levande.

    Ha det bra!

    Ulla

    SvaraRadera
  2. Det stämmer bra det att de är kusiner :)

    Bara det känns lite bättre så skall vi minnas henne med glädje!!!!

    SvaraRadera