torsdag 10 december 2009

Gotlands kommuns personalfest

Ja mitt i allt elände så var det dags för festen som kommunen anordnade för sina anställda. Var först inne på att inte åka, orkade inte och hade ingen lust. Men samtidigt vet jag att i sällskapet av mina "galna" arbetskamrater ;) kan jag få tänka på lite annat. Ingen blir gladare av att sitta hemma heller. Sagt och gjort så bar det av med buss till kongresshallen och party!!! Började med att smaka på glöggen! med massor av russin, ingen mandel dock för det är inte gott!!! Därefter upp för trappan för att hitta ett bord där vi alla fick plats. Det var mycket folk och ett sorl som gjorde att vi inte hörde något alls. Maten hämtades nere och det var på ett sätt bra för då fick vi röra lite på oss. Nackdelen med självservering var att det var folk i rörelse hela tiden, det gick inte att påstå att vi fick någon matro! satt längst ut på bordskanten och det innebar att folk gick förbi oss hela tiden. Maten bestod av buffé och gott var det, åt så där mycket så att byxan nästan sprack. Kyckling och klyftpotatis, pastasallad, rökt skinka, salami, lax och massa annat gott! Till efterrätt serverades någon form av kladdkaka, smakade först mycket kakao men den var faktikst god. Under maten spelade Bacci Bröder, eller delar av. Och det var nästan lite för högt, det gick inte att prata med dem som satt runtomkring. Lite social måste man faktikst vara :) Kommunledningen hade sen ett lotteri, så alla vi som var där var automatiskt med. Mina bordsdamer var dock negativa och skulle inte vinna! jag ville vinna och funderade på om jag skrivit Kristina eller Kicki. Svårt det där när man har två användbara namn ;) gissa vem som vann! japp jag vann en bok med 500 soppor! så här skall lagas soppa :) Ingen liten bok faktiskt! så det var tur att de som blev uppropta innan mej inte svarade eller var där!!! Kvällen avslutades med live musik av Pist off, kan varmt rekommenderas! trevliga killar som bjöd på sig själva och spelade allt publiken ville. Även om de inte alltid kunde texterna ;) tack pöjkar :) Bussen hem var trög! Trevligt sällskap till Klinte sen var de nästa så att jag skulle till att somna! men men flera sena kvällar i rad fixar jag tydligen inte längre.

6 kommentarer:

  1. Så roligt att sällskapet på bussen var trevligt :) Sedan skulle ju STINA av! Va i herrans namn satt människan och tänkte på???

    SvaraRadera
  2. Gratulerar till vinsten av en bra(?) kokbok. Hoppas att den kan inspirera till goda måltider med soppa och hembakat(?) bröd.

    På min arbetsplats inom "landstinget" får vi detta år ingenting pga besparingar. Men det går ju att "överleva" det också, det är ju "bara" materiellt. Viktigast är ju att vi trivs ihop på arbetsplaten, och fika kan vi ju göra i soffhörnan med eget bakat kaffebröd.

    Ha det bra!

    Ulla

    SvaraRadera
  3. Åsa: Ja man kan undra vad hon tänkte på när Stina skulle stiga av :) men de e skönt att fler än ja är förvirrade ibland.

    Ulla: Tack :) Har inte bläddrat i boken ännu så jag vet inte om den är bra. Men ett o annat recept kanske dyker upp här... Det är nog första året som jag hört talats om att det varit en fest för de anställda.

    SvaraRadera
  4. Jaha Kicki, så du menar att sällskapet inte dög efter att Stina hoppat av?!?! (ska jag vara ärlig, så höll även jag på att somna efter Klinte;)) Är det åldern?
    Tack för gott sällskap:-)

    SvaraRadera
  5. Anna :) de kanske var så att jag som sällskap inte var direkt lysande efter kline... Det blev lite segt den sista biten!! Åldern spelar stor roll :( i allafall just nu ;)

    SvaraRadera
  6. Ja hu, åldern ja!:( Mitt nyårslöfte blir att inte prata om den alls, så kanske det försvinner ett par år;)

    SvaraRadera