torsdag 17 december 2009

Mycket som händer nu!

Idag var det dags att åka till Visby och röntga händerna. Vädret, skulle det visa sig, var inte det bästa. Halt och de varnada både på radio och tidning att det skulle bli skitväder o lika dåligt väglag. Syster 1 och jag skulle åka in ganska tidigt för att fixa dem sista julklapparna så jag tänkte att är det så illa så får vi vända! röntgen hade telefontid mellan 9 - 11 så innan 11 skulle jag veta om vi kom till Visby eller inte. Det gick bra hela vägen men visst var det drivor men inte värre än de varit andra vintrar. Däremot på norra Gotland har det varit riktigt jävligt! Syster och jag kom till stan och satt och fikade på Siesta, detta är utsikten från min plats. Vackert och frisfullt. Tills man kliver utanför dörren då kommer man på vad det BLÅSTE!!! Julklapparna införskaffades och tiden fördrivdes med att hitta jeans till mej :( tydligen bara jag som inte vill ha ett extra skinn på kroppen som jag sen skall kalla för byxor. Hittade inga men är inte förvånad... Ner på lass o äta mat där tänkte vi, men då kanske det får vara någon god mat också :( det var det inte så det fick bli smörgås. Vidare upp till röntgen, kollade med dem hur de låg till i tid med tanke på att jag hade tid där 13.10 och mitt pass börjar 16.15 och det var 5 mil att köra. Inga förseningar sa dem, oj tyckte jag det är ju halt.... Men folket som hade bokade tider åkte inte i detta väder. Satt ner ändan i soffan och tittade på prinsessornas vackra klänningar, gick på toa och sen var det min tur. Färdig röntgad kl 12.50, min tid var 20 min senare!!! det kallar jag att hålla tidsplaneringen :) + till Visby lassaret..... Träningen gick bra, inte kört push på 14 dagar men ser det som en fördel och semester för kroppen, den behöver vila den också. Även om jag inte alltid tillåter det så händer det ändå. Just nu skall jag skriva på skolarbetet (juridik) men kommer inte längre, undrar om det var så lätt som det verkade. Måste diskutera det med syster 1 i morgon, hon har läst kursen före mej... Spinning i morgon om det inte är så att telefonen ringer för då är det från jobbet. Har jour i natt igen. Undrar hur många nätter det blivit nu, några måste det va i allafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar