fredag 25 december 2009

Juldagen

Ja julafton gick bra. Meningen var att jag skulle hämta mormor men när jag kom dit så kände hon sig inte bra så hon valde att stanna hemma och vila. Maten var aldeles utmärkt, synd bara att man äter så mycket så att magen håller på att spricka. Min mage har ju varit lite galen så jag åt mycket mat men inte som jag brukar. Kan väl inte säga att min mage var snäll mot mig och det var kanske lika bra att jag jobbade hela natten för magen var bubblig och allmänt orolig så ja hade ändå inte kunnat sova. Jobbade som sagt hela natten och det finns att göra så natten går mycket fort. Sov sedan halva dagen idag och sedan dags att laga mat eftersom jag bjudit familjen på mat. Jag har för vana att inte servera julmat, det får man tillräckligt av tycker jag. Så idag serverade jag potatisgratäng och kycklinggryta. Till syster som inte äter kyckling hade jag gjort samma gryta men på quornfilé istället. Kvällen är lite seg och eftersom jag inte sovit tillräckligt är jag seg i huvudet också ;) Disken återstår och sedan dags att sova. Morgondagen består i av att jag skall börja med att leda mitt julpass, jag har gjort ett träningspass med bara jullåtar och det kör jag på annandagen kl 9.00. Därefter skall vi till faster och äta julmat, dela ut klappar och så skall vi även spela om klappar. Vi har köpt 5 julklappar för 20 kr styck. Sedan har vi två tärningar och när du får lika många prickar på båda tärningarna får bu välja en julklapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar