tisdag 29 december 2009

Maratonträningen...

... har börjat. Eller det är i allafall så det är tänkt! har idag varit ute på 35 min spring. Kändes helt okej trots att vägen såg ut som bilden här under. Enda fördelen med det var att jag fick extra benträning av att springa och plumsa i snön. Ibland höll skaren och ibland inte. Gissade på att det skulle vara mer halt än vad det var. Bara småvägarna som var hala så på de stora vägarna fick jag sträcka ut lite. Här är utsikten från vägen ovan. Lite imponerad är jag faktiskt för jag sprang samtidigt som jag tog bilderna. Inte kan ja tycka att det syns... Nu har som sakt maratonträningen börjat. Inte vet jag vad jag håller på med men utmaningar är till för att övervinnas. 35 min idag kändes helt okej, måste fortsätta springa minst så länge. Har tidigare sprungit 30 min och sen klart. Kännde direkt när klockan slog om till 30 för då fick jag som en brännande känsla i hålfoten på höger fot. Skinnet behöver nötas, tittade på klockan och japp 30.32 så de är ingen tvekan om att i fortsättningen blir det minst 35.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar