lördag 26 december 2009

Magen

ja den är inte redig! eller så beror det på all julmat. Men så fort jag har ätit och det gått kanske 1 timme så är det toa nästa. Det spelar ingen roll om jag blandar en massa julmat eller om jag äter kyckling och potatisgratäng (gjorde de i går). Magen känns som en jätteballong och snart spricker den väl också. Nu får det vara slut med allt ätande och så skall det ransoneras på onyttigheter! Från nyår så är det betydligt mindre kaffebröd, det verkar vara så att vikten gått ner lite och kan jag minska på kaffebrödet ännu mer så måste det ju gå mer neråt. Sedan skall jag försöka tänka ännu mer på vad det är jag äter och HUR MYCKET jag äter i vanliga fall. Tror att både jag och min mage skulle må bra av att få lite ordning på maten!

2 kommentarer:

  1. Du får göra matlista, så bara handla hem det som står på listan.

    SvaraRadera
  2. Ja hemma brukar det fungera att inte äta sådant jag bestämt att ja inte ska äta. Det är värre när jag kommer bort och blir bjuden :S

    SvaraRadera