måndag 11 januari 2010

YESSS!!!!!!!!!! :)

Har idag utmanat mig själv och lyckades :) Har inte ätit något kaffebröd på två dagar! kan tyckas löjligt men för mig är det en stor grej. Dagen idag började jag med att gå till gymmet och fixa lite med papper och siffor. Är ju kassör så de finns lite att fixa med. Sedan var det fika på Bagarns tillsammans med systrarna 1 och 2, faster och hennes man. I vanliga fall blir det kaka till kaffet men INTE idag :) Tog en banan innan gymmet och smörgås på Bagarns. Lunch när jag kom hem och frukt till mellanmål. Som om inte den utmaningen var tillräcklig så bjöd jag mina systrar på kaffe i kväll. De hade önskemål om mums-mums, sådana små sockerskum grejer, köpte sådana till dem och så hade jag pepparkakor kvar sen jul :S . Fruktsallad fanns det också :) Jag klarade mig från att ta något, inte ens en pepparkaka. Som ja åt pepparkakor så här års i fjol... Går pepparkakstillverkarna i konkurs vet jag varför ;) Jag är STOLT över mina två dagar utan kaffebröd :) Har föresten varit på bibblan och hämtat Ola Lauritzons bok om att gå ner i vikt med GI. Läsa läsa hela natta :)

4 kommentarer:

  1. Så himla bra gjort av dig tycker jag! Håll ut för det blir bara lättare ju längre tid det går, och för varje gång du lyckas stå emot suget blir du starkare! Med tiden blir det en del utav din identitet " Jag äter inte kaffebröd Kicki" och ingen kommer att förvänta sig att du ska varken äta eller bjuda på sötsaker!

    SvaraRadera
  2. Ja så är det ju och för tillfället känner jag mig laddad och motiverad i allafall vad gäller kaffebrödet :S

    SvaraRadera
  3. Du är otroligt duktig Kicki! Själv har jag varit "sockerfri" i 13dagar och jag tycker att jag är SÅ duktig:P
    Kämpa på!!!

    SvaraRadera
  4. Tack Anna!!! Tycker VI är duktiga som håller på och ta oss ur sockerträsket!!!! hejja oss :)

    SvaraRadera