fredag 22 januari 2010

Jag vill göra något roligt....

... men kan inte komma på vad! Vad är det som egentligen är roligt? vad skulle jag kunna ägna dagarna åt och inte tröttna på i första taget? ingen aning faktikst. Jag kan komma på massor av saker men så hela tiden tröttnar jag när jag lärt mig hur det går till. Spänningen saknas och varför då fortsätta med saker. Nu är det inte så att jag slutar med något bara för att det inte är lika spännande som fösta gångerna. Det finns en sak som jag ännu inte tröttnat på och det är att led push! det har jag gjort i 2,5 år snart och ännu kan jag tycka att det är roligt. Kanske inte varje gång men vadå var är roligt jämt!!! men jag kan ändå tycka att jag hittar gnistan i deltagarna och eftersom de gillar det jag gör så gör jag det ett tag till.... Jag har under en längre tid funderat på att starta ett företag. När jag var yngre eller för sådär 8-10 år sedan så skulle jag starta ett företag och sälja kläder för överviktiga eller rättare sakt jag skulle sälja kläder i stora storlekar. Men nu har det kommit mer och mer kläder för storvuxna och jag har hittat en ny branch att ta mig an. Jag skall tillverka sportkläder! letar du på nätet efter kläder så är det näst intill hopplöst. Det finns upp till storlek 46-48 om du har tur. Visst finns de ett och annat plagg som är större men inget att välja på. När du får rådet att gå ner i vikt skall du motionera! det är ju bra om det finns kläder att ta på sig då. Jag vill inte gå omkring naken ;-) Kläderna skall säljas på postorder, jag har varit i kontakt med leverantörer och jag har symaskin MEN tänk om jag tröttnar!!! dagarna kommer inte att vara lika men ändå ganska lika varandra. Jag måste tillverka det som skall göras samtidigt som jag har valfriheten att göra det när jag är vaken. Har ibland svårt att komma upp på morgonen men om jag sitter och syr till 22 på kvällen är mitt val.... Vill ja snöra på mig springskorna mitt på eftermiddagen är det mitt val och jag kan fortsätta sy när jag duschat klart. Jag vill och kommer förmodligen att starta mitt företag!!!! utbudet blir tre par byxor i tre olika längder (cykebyxor, capri och hellånga). Överdelar blir t-shirt, linne och eventuellt en modell med mycket liten ärm. Går detta bra så kommer det att utökas med ytterplagg, ungefär som löparställ (vindställ). Hur låter de??? Är det någon som har något förslag på vad ett sådant företag kan heta???? förslag mottages gärna :)

5 kommentarer:

  1. Jag tror på din ide´ Kicki. Ska man träna är halva grejen att ha sköna funktionella kläder på sig, som man känner sig snygg och bekväm med. Sedan måste man få köpa något nytt mellan varven som en liten belöning och inspirationskälla!
    Men namn, det var värre det...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du för en gång skulle ska lyssna på din/dina syster/systrar som föreslog XL sport......eller??

    SvaraRadera
  3. Ja visst låter det som en bra idé!! :)

    Anna: tänker vidare på namnet och ser om det kan vara bra.

    SvaraRadera
  4. Hej...Ett litet tips från någon som har försökt göra det du tänker göra fast med barnkläder....Har du tagit en funderare på vad kläderna kommer kosta?? Inköpspris för dig?? Sen ska du ju ha en skaplig lön också.... Priset på plagget rasar ganska snabbt iväg. Ex på mina tröjor för vuxna som jag också börjat med ligger på 375:-(har jag för mig) och då har jag lagt på 150:- för min egen del också i priset förutom vad tyget kostar....

    Lycka till. Hör av dig om dina planer.
    Kram cia

    SvaraRadera
  5. Cia: Tack! just nu skall jag försöka få tag på tyget från leverantören jag tänkt använda och provsy modeller och använda själv. Måste ju veta att modellerna är användbara och att tyget håller. Priset annars har jag faktiskt inte räknat på, skall göra de så fort jag blir ledig :)

    SvaraRadera