lördag 16 januari 2010

9 januari var sista dagen jag åt kaffebröd :) har nu snart klarat mig en vecka!! grattis til mej :) Största utmaningen idag var att fika med mormor utan att trilla dit och jag lyckades. Idag bjöd hon på semlor o det blev en över, eller de hade det inte blivit om jag ätit upp den som var min. MEN ICKE!!!! :) Idag är det spring och sen möte om pushen och på mötena brukar de vara fika men nu vet jag att det blir smörgås. Inte det allra bästa alternativet ut GI synpunkt men om jag lyckas avvänja mig från kaffebrödet så får ja ta smörgåsarna efterhand....

4 kommentarer:

  1. Stort grattis på 1 veckas dagen! Nu blir det bara lättare Kicki. Och ännu lättare blir det när dina nära och kära vet att du inte äter kaffebröd, och bjuder på något annat istället när du kommer på besök!

    SvaraRadera
  2. Tack tack :)
    Hoppas nu att de går lättare men de farliga blir när man slappnar av och ätandet kommer på rutin... Farligt farligt!!!

    SvaraRadera
  3. Rutiner skall vi inte förakta och se ner på. Rutin innebär att vi av erfarenhet gör så här och det brukar bli bra. Rutin innebär kunskap och trygghet. Rutin innebär att man inte behöver fatta beslut varje gång. ”Jag är en ”icke kaffebrödsätande person”. Att behöva göra beslut tär på krafterna men med ett självvalt beslut att under en period göra eller inte göra ”något” innebär en styrka i att klara av det – och det gör du! Att bestämma sig är väl ett av de svårare besluten bland alla frestelser.

    Kämpa på! Hälsningar Ulla

    SvaraRadera
  4. Ulla: det jag menar med rutin är att jag sitter och fikar med folk och tar kakor bara för att det är så det brukar gå till. Givetvis finns det rutiner som inte skall förkastas men att ta kakor av "gammal vana" är inte till min fördel just nu.

    SvaraRadera