onsdag 6 januari 2010

Rensa i röran

Jag har anmält mig till Ulrikas rensa ut i röran uppdrag. Vi är flera som tillsammans skall peppa varandra till att rensa ut i hemmet. Det finns alltid en massa gammalt skit som inte behöver finnas. Jag är en samlare och det ligger i mina gener jag lovar :) städade ur farfars hus för något år sedan och DÄR fanns de grejer jag lovar..... vi hade jobb 6 stycken i veckor. Det är meningen att man skall rensa något varje vecka och sen dokumentera det på något sätt. Här är en lista på vad jag skall rensa:
  • Strumplådan
  • Gamla fotourklipp
  • Klädkammaren (min syster skall bo i den i sommar igen)
  • Skrivbordet
  • Sminkväskan
  • Sylådan
  • Källaren (kommer bli ett långt projekt)
  • Alla skolpapper
  • Receptpärmen
  • Skåpet med plasbackar
  • Tidningar (har en massa gamla fitness, i form och må bra blandat om vart annat = ordning)

Ja när allt detta är gjort så är det nog vinter igen. Men denna gång skall det bli av och då får de ta lite tid i stället.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack vare dig hittar jag bloggar och tips som jag inte hade hittat till själv...

    Självklart skall även jag "rensa i röran". Har börjat med alla julsaker som just tagits bort tillsammans med vissnade julblommor, enskilt eller i grupp. Julmaten i kyl och frys är uppätna eller blivit andra maträtterrätter. Frysen är avfrostad och urstädad.

    Dina tips på "strumplådan", syskrinet och bland recept är egentligen små saker, men så välbehövligt att få ordning.

    Ulla

    SvaraRadera
  2. Trevligt att få vara till nytta :) Julsakerna måste jag nog lägga till i listan!! tack för påminnelsen...

    Hoppas allt är bra med er?

    SvaraRadera