tisdag 5 januari 2010

Tillbaka på jobbet

Ja det tog ungefär 2 timmar och sen kände jag att jag nog inte hade varit borta i 3,5 år. Konstigt att vissa saker bara sitter där. Skulle jag göra om en tenta sen i början av skolan så skulle det gå rakt åt helvete!!!! Men det är kanske det som kallas för erfarenhet =) Dessa två dagar har varit helt okej förutom att jag inte vill stiga upp på morgonen. Men då är valet att plugga på heltid så jag ställer klockan och stiger upp. Satt i går och funderade på hur det kan komma sig att det egentligen finns dem som väljer att arbeta med vården! vad är det som egentligen gör att man går tillbaka till arbetet? Varför väljer en del att dela sorg och förtvivlan med människor som drabbar av allt elände som finns. Jag tror att det är känslan av att kunna hjälpa och vara till hands när någon behöver. Oavsett om det är gammal eller ung så finns det tillfällen då tillvaron gör att man behöver hjälp och då är det tur att det finns sådana som vårdpersonalen som kan ta skit och ändå le och vara vänliga.

1 kommentar:

  1. Ja du Kicki, du kanske ska göra en undersökning, varför jobbar vi där vi jobbar?

    SvaraRadera