söndag 10 januari 2010

ARG och GLAD på samma gång

Sitter och läser på nätet, brukar läsa den lokala tidningen på nätet, billigare och faktiskt ganska enkelt. Tidningen har gjort ett reportage om ordförande i Kommunal som har gjort en sådan magoperation som jag funderade på att göra. Det är väl inte artikeln i sig som gör mig arg utan alla kommentarer som folk skriver. En individ (höll på att skriva idiot) att hon inte gjort ett allvarlit försök till att gå ner i vikt eftersom hon skrivit att hon inte har utövat någon fysisk aktivitet. Alla som väger för mycket vet hur svårt det är att röra på sig för att alla stirrar på en och alla som väger för mycket vet hur viktigt det är för att gå ner i vikt. Nästa pucko som kommenterar är en man som påstår sig ha som mål att få en hjärtatack, sådana människor gör sig roliga på andras bekostnad. Och på detta vis fortsätter kommentarerna. Det gör mig upprörd att folk uppfattar överviktiga som ett nöjesobjekt. Varför är det så roligt att retas med överviktiga???? Jag är själv överviktig och vet hur ont det gör i själen när folk skrattar åt en. Enklaste sättet är att skratta med för då vet inte hur ont och hur mycket jag gråter inombords. Bara en sådan sak borde göra att jag kan gå ner vi vikt MEN då kommer det dåliga självförtroendet. Och en sak till!!!!!! det finns överviktiga som faktiskt rör på sig! det är jag ett levande bevis på och tror ingen det så är ni välkommna på mina pass så skall jag köra skiter ur er ;) Vad var det då jag blev glad över :) jo träning idag eftersom det är söndag... Kom till passet och en av kvinnorna som har varit med ett tag säger att det nu börjar synas att jag minskat i vikt. Visst det är något man kan säga till vem som. MEN den här kvinnan tiger inte om det hon tycker. Anser hon att någon har gått upp i vikt så säger hon det jag lovar :) . Annars hade jag nog inte lyssnat så mycket på henne.... Tack för det :) Idag har jag inte ätit något onyttigt alls! inget extra till kaffet mer än min apelsin och banan. Har ätit maten som jag haft med mig på jobbet.... Snart är jag inne i en fas av mindre kaffebröd och godis. I morgon är det fika på Bagarns som gäller och då blir det smörgås och INGEN kaka :)

4 kommentarer:

  1. Vet du Kicki, människor som ser ner på andra och har tusen åsikter, oftast mår de själva väldigt dåligt och på något vis bleknar den där dåliga självkänslan om de kan få klanka ner på andra. Jag tror inte dom har en aning om hur illa de gör sina medmänniskor.
    Bra kämpat mot sockersuget, det kommer att gå din väg Kicki, både vad det gäller kaffebröd och vikt, det är jag helt säker på. Kram på di!

    SvaraRadera
  2. Tack Åsa!!! :)
    Ja det är säkert så att de själva mår dåligt men låt det inte gå ut över andra känner jag!!!

    SvaraRadera
  3. Människor är bara avundsjuka!!
    Lycka till med sötsugekämpet!!
    You go girl!

    SvaraRadera
  4. High five till dej tjejen! Och en stor kram på det med en önskan om en härlig kommande vecka.

    SvaraRadera