onsdag 20 januari 2010

Skriva, skriva, skriva

Har hittat en kurs som jag vill gå! Den handlar om att skriva en roman vilket jag har funderat på flera gånger och under flertalet år. Det skall bli intressant att se hur det går. Har en sådan fantasi och har redan grunden till romanen klar. Det kommer att bli en deckare och utspela sig på Gotland. Som om inte alla andra skriver de också men då kan ja få göra de med..... I den här kursen får jag möjlighet att skika in texter på 10 sidor varje gång. Kursen består av 10 kursbrev och det finns inget direkt slutdatum mer än att den inte pågår mer än 2 år. Har ja inte klarat det på 2 år så får det vara. Kursen innebär att när jag skickat in något till den ansvarige så ger hon feedback på det och så får jag samtidigt nästa kursbrev. Väntar med spänning på att jag skall börja skriva :) Det finns många bra ideer när man sitter och letar på internet. Hittade Camilla Läckbergs hemsida till exempel, hon har något som hon kallar för deckarskola och det är precis vad jag behöver :)

3 kommentarer:

  1. Det lät ju lite småspännande! Jag skulle vilja skriva en bok om vandring och cykelturer på Gotland, så med bilder till. Fast det kallas ju inte roman precis :D

    SvaraRadera
  2. Det är bara att skriva så kan vi hjälpas åt att läsa och kommentera sen :)

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa! Eftersom jag endast varit på Gotland en gång i mitt liv (hittills) skulle ju din kommande bok kunna vara en reseguide för mig med trevliga vandringsleder för lagom långa promenader och inressanta cykelvägar. Vem kan mer om sin hembygd än den som är ständigt närvarande där. Återkom när boken är klar! Ulla

    SvaraRadera