onsdag 20 januari 2010

Rensa i röran 3, recepten

Håller på och rensar i recepten, vilket tar tid men det går framåt. Har kastat en hel del så pärmen är de inte mycket kvar av. De få recept som jag skall spara håller jag på att skriva in på datorn. Annars kan ju ingen läsa dem sen ;) Inser att jag sparat på en massa skit som jag egentligen inte har haft för avsikt att använda. Hittade recept som har funnits i pärmen i ca 10 år och jag har inte prövat dem och kommer säkert inte att göra de på 10 år till så nu ligger de i pappersåtervinningen..... Försöker städa igenom lägenheten och funderar på om jag har ett helt palats för jag kommer inte någonstans. I morgon måste det bli en klok städ och plockdag. Det går inte att bo i detta skithus!!!!!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Nog har vi väl alla ett recept från "mormor" på en god kaka, ett recept från arbetskamraters senaste fikabröd och från vänners senaste bjudning... Men kommer vi verkligen att upprepa detta själva?! Är det inte det som är tjusningen med att äta och fika hos andra att de har andra recept än vi själva.

    Har ledig dag i dag och skall baka cokies från ett recept som har blivit min favorit, ett recept som jag har haft i min receptsamling i 20 år!

    Ha det gott (med eller utan kaffebröd)

    Ulla

    SvaraRadera