måndag 31 augusti 2009

Spinningledare, maraton och skolan

Snart är de klart att jag skall få gå en utbildning till spinningledare, det är något som jag sett fram emot sedan jag började spinna o de e många år sedan. Men nu äntligen verkar de som att det blir av (hoppar av glädje). Enda problemet är väl att det kommer just nu, som om ja inte har tillräckligt att göra ändå. Men är det något man verkligen vill så brukar det fungera. Planeringen för hur de ska spirngas inför nästa års Stockholm maraton har börjat. Undrar om ja e riktigt klok som gett mig in på det. Kan ju å andra sidan se det som en utmaning att få till det. Dagen har i allafall inneburit 35 min spring och det är långt kvar till 4,2 mil :S Springandet nu under hösten kommer bli söndagar före push. På pushen kör vi ben i den mån som de känns bra. Därutöver ska vi köra knäböj men "massor" av vikt så de blir muskler i bena. Spinningen kommer hjälpa flåset lite även om det inte är samma sak. Det är egentligen meningen att vi ska cykla vättern 14 dagar efter maraton men just nu vet jag inte hur det blir med det. Min cykelkamrat kommer inte att kunna följa med så jag måste diskutera med mina löss om vi har motivation nog att cykla själva. Jag vill ju inte bryta och se hur de kastar med min dyra cykel! Skolan då, oj oj oj säger ja bara, de e så mycket att läsa så de går knappt att hinna med. Får ändra strategi o lyssna på föreläsningarna och dyka i böckerna så ja kan svara på de som ska svaras på. Jag kommer inte hinna läsa allt som ska. Skulle de mot förmodan bli tid över så kan ja ju alltid läsa lite av de ja hoppat över. Engelskan har inlämning på fredag men den har ja nästan klart så de ska inte va några problem. Vaknade i morse o kännde mig nästan vaken, undrar hur de gick till? men ja hoppas verkligen att det håller i sig. Jag skall föröska få struktur på mitt sovande så nu ska ja gå i säng ca 22 och sätta klockan på 6. Jag har ändå en del slötid innan ja kommer igång så då är de lika bra att stiga upp o börja slöa så de kan bli något klokt gjort, när klockan närmar sig 8. Gick till gymmet kl 7 för att möta upp syster ett och två. Tränade nästan en timme. Gissa om ja kommer ha träningsvärk i rygg och axlar i morgon. Ryggen skriker nästan nu, först styrketräning men mer vikter än tidigare och sen spring uppå det. Men ska de härdas så ska det!!!

4 kommentarer:

  1. Tja, gränsen mellan att vara klok och galen, är ju hårfin... Jag har min åsikt ;)
    Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet men att vara galen underlättar tillvaron! O någonstans ifrån kommer ju galenskaperna, ärftligt kanske :)

    SvaraRadera
  3. Marathon... Det är ganska tuffa tag det. Vill till att få många asfaltsmil i benen innan det är dags.

    SvaraRadera
  4. Åsa: visst är det tufft men man måste ha ett mål och jag gillar att springa på asfalt. Träningen börjar på söndag;)

    SvaraRadera