måndag 17 augusti 2009

Jaha

då vad en ansökan skickad till kommunen för att se om de kan ge jobb som ekonomiassistent. Hoppas verkligen att det gör det, problemet är bara att jag bokat hela hösten full av plugg, men det får lösa sig på något sätt. Det är distanskurser så en del av dem kanske jag kan fortsätta med. Tror faktiskt att jag skulle ha nytta av alla mina kurser i arbetet så någon form av uppgörelse kanske kan vara på sin plats. Nu har sista veckan börjat och på fredag åker syster tre hem till Linköping och tar katterna med sig. Mest saknas syster faktiskt, katterna har härjat så de e saker som gått sönder och dessutom saker som jag ärvt och som aldrig går att göra om. Det kan reta mej som f.n att katter inte kan hålla sej på golvet och inte upp under tak. Hittade honkatten i bokhyllan på översta planet för ett par dagar sedan GHA!!! men visst kan dom vara söta också, honkatten är pratig, säger du något till henne så svarar hon och det läter nästan som att ni konverserar :) Men sakerna blir inte hela av det! I natt är det sista natten på sommarpasset, klart är dock att jag skall få gå kvar och jobba var tredje helg under ett par månader nu. Tycker de är utmärkt för då kan jag få in lite extra pengar som jag skall föröska spara. Eftersom jag inte heller kommer ligga o fara till Visby och skolan där så hoppas jag att ekonomin kan kännas lite mindre ansträngd nu under hösten. Satt på jobbet för ett par veckor sedan och personalen som haft semester får ju inget tillägg för obekväm arbetstid eftersom de haft semester. De tyckte att de fick så lite pengar, jag däremot som nu arbetat har fått nästan 5000:- mer än om jag hade studerat. Är det paradis och jobba eller :D Träningen idag fick bli gymmet, hade lovat att släppa in pensionärer på gymmet och då passade jag på att träna lite själv också. Det blev mest armar och axlar som fick sig en omgång, då kunde jag ha lite koll på de övriga och samtidigt få ut något av det själv. Sitta av 1,5 timme blir ganska tråkigt. Väntar nu på att hösten skall börja igen så att det kan bli någon ordning på träningen, vill komma igång med springet igen, det är ju som ren meditation. Hoppas även kunna gå eller leda push minst en gång i veckan och så spinning. Ja de borde bli tillräckligt ;)

1 kommentar: