måndag 3 augusti 2009

Tidningen Hälsa nummer 8, 2009

I den tidningen står det 7 sköna skäl att träna: 1. 10 år yngre. Jösses då skulle ja bli 20 igen o de visste jag inte om jag ville, gå om hela skolan med allt vad det innebär. Nej de får allt va det ;) 2. Gladare och piggare. Jo de kan jag gå med på att jag har blivit och att det är en fördel om folk blir gladare. Tänk vad folk går och surar egentligen. Möt en människa på stan och han/hon ser ut som om de har alla tår i kläm. Jag ser de snarare så att jag försöker se världen med ett leende för då kanske världen möter mig med ett leende. Testa och se nästa gång du möter någon som du inte känner. Le och se vilken reaktion du får, för reaktion blir det! 3. Smartare. De står i texten att du får fler hjärnceller och att det är framförallt de som styr minnet och inlärning. Ha ha ha ha ha de vet jag inte om jag kan hålla med om, för jag vill inte veta hur det hade varit om jag inte hade tränat! 4. Friskare. Desto mer du tränar desto mer imunförsvar ska du kunna få. Nja jag lyckas få förkylningar ändå så hur kan då det gå till? Tränar kanske inte tillräckligt. 5. Starkare. Självklart annars fuskar du! 6. Bättre balans och reflexer. Jo det tror jag med att man kan lyckas träna upp det. 7. Ökas fettförbränning. Ja det är säkert fullt möjligt men jag kan inte se resultatet av det. Stämmer något all denna forskning? på vissa gör det säkert det men eftersom jag aldrig varit som alla andra så är det säkert så här med:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar