måndag 3 augusti 2009

Promenad och gubbe på cykel!

Ja promenera ska man tydligen be om lov för att få göra! Inte nog med att bilar kör så jä...la nära så att ja kan putsa deras speglar, nu gör cyklister samma sak. Om jag inte minns fel så är det cyklisten som skall veja för mig, speciellt om jag är halvvägs ner i diket. MEN ICKE! gubbe #!% tänkte jag och han såg bara sur ut för att jag också befann mig på vägen. Ja bilar och motion är inte någon lysande kombination, det spelar ingen roll om man är till häst, cykel, springandes eller promenerandes. Du är ivägen i vilket fall som. Varför kan inte bilar visa hänsyn till oss också? GRRR på alla som inte inser att vi alla får va på vägen!

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket för kommentaren! :)
    Jag tror att det funkar så bra just nu för att jag har totalförbjudit godis faktiskt. Dom flesta dagar känns det inte direkt som om jag "bantar". Jag bara håller mig till regeln. Men jag trillar av vagnen med jämna mellanrum, så vi får se hur det utvecklar sig... :D

    Hoppas det går bra för dig också!

    SvaraRadera
  2. Ja de e just när man "trillar av" som jag har så svårt att komma upp igen. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Mmm, det är verkligen med livet som insats man beger sig av ut på vägarna. Igår höll jag på att få stora darren när en timmerbil körde om mig när jag cyklade. Så fruktansvärt läskigt faktiskt!

    SvaraRadera
  4. Åsa: timmerbilar e ju inte så små o korta heller. De värsta jag varit med om var när ett pucko körde om en traktor o där cyklade jag, valde diket helt klart! Men du anar inte vad förbannad jag var när jag kom upp ur diket!!

    SvaraRadera