torsdag 20 augusti 2009

Dagens träning och viktplanering

Ja dagens träning har bestått i att jag först tog en promenad. Hade så rysligt dålig motivation till att plugga så jag tänkte att den kanske fanns längs vägen. Tyvärr gjorde den inte det så jag gick över till engelskan så det blev något gjort. Därefter blev det ett pushpass, gott o göra igenom kroppen men idag var det trögt. Hade sådan huvudvärk och magen är ju knäpp så de var inte de bästa förutsättningarna. Passet är dick genomfört och fan vet hur ja ska klara mig i morgon men det får lösa sig då. Bor på tredje våningen och skall tvätta vilket är i källaren så 50 trappsteg ska kutas i morgon. Vad ska man väga och inte väga de e frågan. För mig är det en ständig påminnelse på misslyckanden när jag ser att jag inte gått ner i vikt denna gång heller. Nu under sommaren har de inte gått så bra så från måndag skall det tas nya tag och det kommer säkert stå en hel del om det här men de är lite baktaken. Då slipper min omgivning lyssna på vad jag tycker och tänkter om vikt och viktminskning och de slipper höra att ja inte gått ner ett skit eller höra hur bra det går. Planen är att jag med uteslutande av kaffebröd och godis skall försöka minska i vikt. Jag känner att självförtroendet och kroppen skulle må bättre av det. Det gäller bara att kunna styra tankarna så att jag inser att jag inte alltid är hungrig. Hur kan de va att vissa människor alltid är sjukare än mej? Jag har så ont i huvudet så just nu sitter jag och väntar på att migränmedicinen skall hjälpa. Och nog sjutton är de någon som har de värre. Har jag problem med magen så är de klart att samma person har också det. Antingen är vi väldigt samspelta eller så är de något annat som är fel. Jag skall i allafall försöka sluta gnälla och skriva de här i stället. De får finnas en etikett som heter gnäll tror jag :) Sova var de tror jag. Syster tre åker halv sex i morgon bitti och ja ska stiga upp tidigt.

1 kommentar: