torsdag 20 augusti 2009

Sista dagarna

innan tenta och sista dagen innan syster tre åker tillbaka till Linköping. Tomt kommer de bli men men... Lugnet och skolstressen infinner sig så de blir inga problema att hålla låda på egen hand. Tentan på lördag är i utrikeshandel och jag försöker finna motivation till att plugga inför den men på något vis kommer jag alltid på något som är betydligt roligare eller mycket nödvändigare att utföra. Detta trotts att jag egentligen vill klara tentan men ändå inte kan se motivation i bara det. Motiverar jag mig att plugga kanske ja klarar den, bara de borde räcka men inte nu tydligen. Skulle bara vilja sätta igång med de andra kurserna så ja ligger före i dem. Det är så mycket lättare då för då kan jag ha koll på att det som ska göras blir gjort. Att inte ha koll gör mej galen! Var på grillfest hos faster med man i går, trevligt och mättsamt. Grillat av olika slag och potatissallad till det. Efterrätten bestod av äppelkaka och vanlijsås, massor av vaniljsås! Satt i garaget som var iordningfixat med pressening och ljusslingor, jättefint och mysigt. Där tillbringade vi kvällen inlindade i feesfiltar! Ja just det! syster tre har tagit körkort.. GRATTIS!! :) Det har gått aldeles lysande för oss alla fyra när de gäller körkort. Ingen av oss har behövt göra proven mer än en gång. Vi är genier (eller hur de stavas) allihop! Inser att jag snart har haft mitt körkort i 12 år, hur kan de gå till när jag inte är så gamal. Ha ha ha Nu är de nästan klart att jag skall få gå ledarutbildning i spinning, det har de bara varit prat om i ett antal år. Jag vill inte tjata så de projektet har jag lagt ner. Men nu har till och med deltagare kommit och gett förlsg på mig och det tycker jag är kul! Hoppas att utbildningen blir av snart eller att jag börjar leda och sen går utbildningen när det finns tid. Det kommer annars att bli smått kris på ledare i spinning om jag har förstått det rätt. Sitter även med mitt nya pushpass och har nästan fått till alla låtar men nu ska de göras rörelser och få ihop den delen också men de brukar gå tillslut. Mitt projekt med att sy sportkläder i större storlekar kommer få ligga på is tills jag har fått någonstans att vara, antingen genom att jag flyttar eller hittar en billig lokal. Det finns ingen möjlighet att jag skall kunna få ihop det är hemma där jag bor nu. Men tanken finns kvar och allt det material jag har hittat kommer ja spara till framtiden. Kommer ju jobba natt under hösten och de pengar som de ger skall jag försöka spara så att jag kan få gå min kinesiologikurs, den måste man ju betala själv och inte får du pengar under tiden heller. Måste komma på något smart sätt att jobba sen när det är de veckorna ja ska iväg. Ska även lösa boende i Stockholm när det närmar sig. Vad dyrt det är om man skall bo en vecka i Sthlm! Det kommer bli veckro eller helger som jag skall upp och nästan en gång i månaden, antingen vecka eller helg. Det är sådant jag får fundera på men först ska ja ha inhop 44 000 och sedan till boende och resor. Phu säger ja, mycke jobb önskas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar