onsdag 12 augusti 2009

Frukost med Hoburgsgubben

Dagen till ära skulle syster 3 och jag ut och övningsköra, vad gör man om man inte vill köra runt utan att veta vart och varför man ska ut. Vi bestämde oss för att köra till hoburgsgubben och ta med oss fikakorg. Tidigt skulle vi bege oss, tidigt i det här fallet innebär kl halv 9. Det är i allafall sommar! Fikakorgen packades och vi körde över Havdhem ut till "gubben". Vädret var precis lagom varmt för att inte behöva svimma av värmeslag. När vi väl kom ut till hoburgen blåste det så in i hoppsan och ett och annat regnstekn kom på bilrutan. Trottsandes vädret så skulle vi äta frukost i det gröna. Det blev faktiskt riktigt mysigt när vi hittade en plats med lite lä för vinden.
Fikakorgen i egen hög person.
Min frukost :)

Sällskapet, dock med gul näsa denna gång.

Undrar vad detta kan vara, jag skulle gissa på att jag hittade en krokodil :)

Numera kan man köpa något liknande för att ha till att ta ut plåtarna ur ugnen med....

Utsikt över havet.

Frukosten avnjöts i sällskap av syster tre och hoburgsgubben dock var det bara en som fastnade på bild. Vi vet inte om han gillade vårt sällskap då han ännu såg lite stel ut när vi begav oss därifrån.

Som vanligt är jag inte överens med datorn och bloggen om vart dessa bilder och text skall befinna sig men jag rensar i saker att låta bli att irriteras över och det här får bli det första. Skiten är ju skvatt galet så ja ger f.n i det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar