lördag 8 augusti 2009

Förvirrad, irriterad och trött

Ja hur förvirrad kan man få bli? förbereder för att åka till Visby och se hockey, vad behöver man när man skall stå i en ishall ett antal timmer, jo en tröja. I garderoben finns en långarmad polotröja som sedan befinner sig på soffan för att kunna följa med till hockeyn. Tror ni inte ja glömmer den, efter att ha sått med den i handen och sedan lagt tillbaka den för att göra något annat och sen låg den kvar där när jag kom hem. Gissa om ja var arg! Fick ta en sväng in på klädhuset för att se om ja hittade en annan tröja, så de fick bli en svart stickad herrtröja, ganska tunn och med polokrage. Helt okej köp men kanske inte pga av att mitt minne är obefintligt. Väl i ishallen så är det en trevlig kväll och trotts förlust så var det underhållande och det kommer bli en trevlig och intressant höst att följa hockey oavsett om det är div 1 eller 3. Alltså, vad finns det för kvalifikationer för att vara chef? Hur kan man gå och ringa till personal som är sjukanmäld och be dem komma in och jobba för att det är kris på avdelningen. Det är chefens ansvar att se till att det finns personal och anställ då för f.n fler. Hur många år måste de gå för att de ska fatta att det går inte att räkna med att ingen blir sjuk! Det är helt naturligt att under sommaren kan man bli sjuk, det brukar gå förkylningar, magsjuka o fasen vet vad. Då kan man inte räkna med att IGEN i personalen blir sjuk. Hade det funnits tre stycken personal till på hela huset så hade det löst en hel del. Halvsjuk och febrig personal har inte behövt jobba utan kunnat gå hem och bli friska. Priset tas ändå när chefen säger att en personal, som anmälde sig sjuk lite sent, får gå in o jobba ändå. Protester från annan personal, "hon har magsjuka" bara ordet magsjuka gör att hon inte ska till jobbet! Jo men hon anmälde de så sent svarar chefen! De e så de krullar sig i nacken på mej, vad tänker man med då och vilket ansvar mot resterande personal och boende tar man då? INGET anser jag!!! Fy så trött ja är egentligen, men det är inget ovanligt. Den dagen jag vaknar och känner mig utvilad då kommer solen gå upp två gånger. Sovar skapligt men är ändå alltid trött. Tror inte jag får djupsömnen och det är säkert därför. Nu har jag räknat ut att jag har 4 nätter kvar att jobba, sen måste ja sova på nätterna :) på något vis så sover jag bättre på dagen. Nu under hösten så ska ja plugga på distans så egentligen kan ja sova på dagen o plugga på natten om ja inte varit så seg i huvudet på nätterna. Kommer inte kunna tänka klart då. Vad tiden går fort alltså, 4 nätter kvar. O ja som nyss började! Skall prata med chefen om jag inte kan få fortsätta jobba natt beroende på om den tilltänkta tjänsten blir ledig!

2 kommentarer:

  1. Så du är en sån hockeyfreak du?!

    SvaraRadera
  2. Japp de e ja! Sitter i Sudrets styrelse sedan i juni :) Tyvärr har de inte gått på is ännu så då får man hålla tillgodo med det som finns :D

    SvaraRadera