söndag 2 augusti 2009

Tiden springer....framtiden

Räknade nyss fram att jag har 8 nätter kvar att arbeta och sen är sommaren slut! Det är början av augusti och det innebär att halva året har gått och jag kan bara säga att det går för fort. När jag var liten sa alltid de som var äldre att när man just blev äldre så gick tiden så fort. Jag måste va äldre nu! Helgen har tillbringats på jobbet, nätterna har varit skapligt lugna. Skulle kunna tänka mej att fortsätta jobba på nätterna men det fungerar inte riktigt när skolan börjar. Jo på helgerna möjligen. Snart är det skola igen ja :S kan inte bestämma mig för om jag ser fram emot det eller inte. Det är alltid kul att lära sig nya saker men jag vet också att det kräver en hel del tid för att jag skall få in det i huvudet. Denna termin har jag ju valt kurserna själv och det skulle innebära att det bara är roliga kurser och att allt kommer gå som en dans. Drömma kan man ju göra! Jag tror, eller vet att det inte kommer att bli så för när det väl börjar så är det jag som vill ha bra betyg på det jag lämnar in. Jag kan ju sitta med en text hur länge som hellst bara för att det skall vara näst intill pefekt. Det har i och försig gett utdelning på uppsatsen eftersom det blev högsta betyg på den. Söker jobb under tiden också men det vill sig inte riktigt. Oftast skall det vara erfarenhet och det har jag inte, men hur i he...te skall jag få det om jag inte kommer in på arbetsmarknaden??? Jag har ju en idé om att jag skall starta eget företag och då behöver ingen bry sig om vilken erfarenhet jag har och inte. Tycker ändå att med den erfarenhet jag har av att sy kommer att göra att det fungerar. Min idé är att jag skall tillverka sportkläder i större storlekar. Att gå in i en affär och försöka köpa sportkläder större än 46 är näst intill hopplöst. Hur är det då tänkt att man skall kunna gå ner i vikt med hjälp av motion om det inte finns kläder att ha på sig. Ingen vill väl ut o promenera, springa eller cykla NAKEN!!! Förresten så kommer man bli arresterad för förargelseväckande beteende.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar