fredag 7 maj 2010

Vilken träningsvärk!

Har inte kört push på tre veckor men tycker att jag hållit igång ändå så jag körde med samma vikter som tidigare. Men min rumpa är som ett enda stort AJ! vilken träningvärk jag har i rumpan. Men jag vet ju nu att träningen tar och att det är nyttigt, men just nu gör det inte mindre ont för det! På jobbet är det just nu upp och ner! har kommit in i en period där de som bor där är sjuka och vissa får till och med slippa jordelivet. Sjuka innebär ingen förkylning eller så utan sjuka "på riktigt" med stroke och liknande. Det tar på mig att arbeta när det är tungt på det sättet. Jag vill kunna lägga tiden på dem som är så sjuka att dagarna är räknade. Inte springa runt och se efter om någon rymmt eller inte. Det jag inte heller kan förstå är att människor skall behöva ligga ensamma, när anhöriga av olika anledningar inte kan närvara så borde det vara verksamhetens plikt att sätta in någon som sitter där och bara finns! jo det får vi göra om personen är orolig är det lugnt så de ligga där i sin ensamhet. Eftersom det finns ett antal till som vill ha uppmärksamhet är det näst intill omöjligt att kunna sitta och vaka om det inte finns personal insatt för detta. Skärpning kommunen!!!! Annars känner jag mig lite bättre till mods :) har insett att om det inte passar så skit i de då! du var säkert inte värd min tilltro och kärlek! inte så som det ser ut just nu i allafall. Lägger över allt fokus på mitt tränande och mitt äventyr i form av marathon. Jag gör i allafall något för att må bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar