lördag 1 maj 2010

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig försommarbild!

    Så fotomässigt väl genomtänkt: En smal grusväg med gräs i mitten som leder in i det okända skogslandskapet längst bort i bilden, där solens strålar inte längre skyms av träden. Delvis är vägen bortåt upplyst av solen. Vägen kantas av tät mörk skog på ena sidan och ett helt öppet ljust landskap på den andra, där man kan se långt...

    För mig blev bilden helt klart kopplat till tankar kring några av livets olika skeenden: Du står i nuet i hitre ändan och betraktar resten av livet framåt längs vägen. Den smala delvis upplysta vägen kantas av mörker och svårigheter på den ena sidan allt det som öppnar sig på den andra sidan, dock att det kan komma lärdomar och överraskningar även från det mörka, dystra och trista. Vägen är bred nog för två att ta sällskap gemensamt framåt i livet, för längre eller kortare tid tillsammans, men vägen är även trygg att gå ensam stundtals eller bitvis. Njut av det du ser omkring dig!

    Ha en bra vår-/sommarmånad, vi hörs av!

    Ulla

    SvaraRadera
  2. Har faktiskt inte tänkt på den här bilden på det viset. Tack Ulla för det!!!! tog den mest för att den gav mig vackra färger och ro på något vis. Det här är en del av vägen jag brukar vandra när jag måste rensa huvudet! tyvärr har jag inte hunnit ut på den ännu. Men den skall springas i morgon :) Hörs snart!

    SvaraRadera
  3. Jag är övertygad om att vi ser bilder, foton och verkligheten olika beroende på sinnesstämning, erfarenheter och ålder. Därför är det ju nyttigt att låta andra ta del av b la foton, för det säger en del om hur tankarna har gått inom fotografen... Så tror jag i alla fall.

    Du har ju valt detta landskap för att rensa tankarna så på något sätt är den ju en del av din personlighet - eller hur. Det finns inget som heter: "jag hinner inte" det är en prioritering av avsätta tid för att njuta, tänka, meditera, motionera..., men håller med om att det finns en massa "borden" som bara skjuts upp, för att jag inte vill, eller att det inte längre är så viktigt?!

    Tag tillvara på dagen: CARPE DIEM

    Ulla

    SvaraRadera