söndag 23 maj 2010

Maratonträning 22/5-10

Ja snart är det dags och idag tänkte jag att jag skulle göra ett långspring till för att känna på kroppen lite. Sprang ut och hade bara kommit en liten bit så började det stänka. Tänkte att det är så pass ljust på himlen så det skall inte vara något problem. Kom ända till Fardhem och nästan hela vägen tillbaka när himlen bara öppnade sig. Åskan kom den med. Gillar inte åska men det var inte mycket att göra åt saken. När det regnade som mest kom en av pappas gammla vänner ifatt mig och frågade om jag inte ville ha skjuts hem. Hade mött henne innan och hon tyckte så synd om mig så hon vände och skjutsade hem mig. Hon kommer få dagens ros på torsdag :) Tänk att det finns sådana människor det gör mig glad..... Lyckades i alla fall få ihop nästan 1 timma, det fattades 2 minuter. Målet var egentligen att jag skulle springa ca 1,5 mil men det får bli en annan dag när vädret är lite bättre. Just nu sitter jag i soffan med långbyxor, tjocktröja och fleesfiltar. Tänker inte bli kall och förkyld!!!

3 kommentarer:

  1. Ha,ha ... vädret tog mig med och en bil visade en flinande förare som jag inte alls tyckte såg trevlig ut! Men fick vackert fortsätt gå hem under regnspikar, jo det gjorde ont :(

    SvaraRadera
  2. Så du är gjord utav socker du Kicki? :D

    SvaraRadera
  3. Tigris: jag hade tur i alla fall och blev räddad :)
    Åsa: de e klart ja är gjord av socker! smälter vid bara tanken på regn ;)

    SvaraRadera