söndag 16 maj 2010

Våren börjar vaknatill :)

Jobbade i går och så bestämde systrarna och jag oss för att åka till Visby och gå i Botaniska Trädgården. När vi satt på högskolan hela förra våren så var vi där inne nästan varje dag och nu har det varit dåligt med det. Var egentligen inget större fel på vädret, lagom varmt och lite sol, däremot var det en otrolig dimma som kom in över land. Det gick nästan att se hur dimman bara tog över mer och mer av landet. Som alltid när det är vandringsdags så fick kameran följa med, tänkte fota lite för kommande skrivuppgift jag vill göra och då blev det lite fler bilder...
Utsikt över Strandpromenaden, sett från ett av murens torn.
Högre upp i tornet visade sig denna utsikt. Jag som inte gillar höjder stod nära kanten och fångades av bilden.
Envisa växter. Kan klara sig växandes på Visby Ringmur. Tänk egentligen vilken överlevnasinstinkt denna växt måste ha.
I Botaniska Trädgården hittade jag dessa vackra små blommor. Zooma gick skapligt ;)
I Botaniska slingrar sig vattnet och här har jag fått med en liten del av det. Vattnet fortsätter efter bron.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilka vackra och inspirerande vårbilder du delar med dig av. Kanske vardag för dig med "exotiskt" för mig. Får planera in ett besök på "din" ö i framtiden.

    Ha det bra!

    Ulla

    SvaraRadera
  2. Ulla: Kul att du uppskattar bilderna. Du är välkommen hit :)

    Åsa: Ja Botan är tacksam om man vill njuta och även fotografera.

    SvaraRadera