fredag 28 maj 2010

Tror nästan ja hittat mig själv...

... visst är det helt otroligt att man kan hitta tillbaka till sina gamla rutiner och förehavanden som varit på is i mer än 4 år! Innan jag började plugga var jag en människa som avskydde att ha det stökigt och rörigt omkring mig. Sen när skolan började så var det bara att inse att om jag skull överleva så fick jag välja bort städningen. Det fanns helt enkelt inte tid till att städa varje vecka, inte heller till att putsa fönstren så ofta som jag gjort tidigare. Men nu efter att ha varit ifrån pluggandet ca ½ år så börjar sådana saker komma tillbaka. Jag ser att det är stökigt och då är det bara att städa. Nu finns den tiden igen! det gillar jag. Hos mej skall det vara ordning och reda och inte en massa saker överallt. Det skall vara dammat och fönstren skall va putsade så är det bara. Jag skulle ALDRIG få för mig att hänga upp gardiner som inte är strukna, ALDRIG heller lägga på en duk som inte är struken. Ta på mig en tröja eller skjorta som inte sett strykgärnet finns heller inte i min värld. Samma sak är det på jobbet, kläderna skall strykas. Det skall bara vara så! sen om det är galet eller inte det är inte min sak att bedömma. Vad gäller den där typen som krossade migg hjärta fullständigt så är han inte ett dugg medveten om det och kommer aldrig att bli det heller. MEN en sak är säker att det är han som dragit nitlotten!!!!!

1 kommentar: