onsdag 5 maj 2010

I denna ljuva sommartid / Mari Jungstedt

I denna ljuva sommartid. Vilken bra bok! kan verkligen rekommendera hennes böcker. Eftersom jag själv bor på Gotland så känner jag igen många av platserna som hon beskriver. Den är fängslande och som vanligt försöker jag lista ut vem som är mördaren. Svårt och verkligen inte den jag först trodde att det var :) det gillar vi.... En till synes helt oskylldig man mördas på en strand och du får följa polisens arbete för att få fatt i mördaren. Samtidigt får du följa pressens uppdrat och ibland många gånger mer lyckade försök att avslöja polisens arbete. Invånarna pratar mer med pressen än med polisen och pressfolket har andra kontakter. En bok som fängslar och skapar inre bilder av hur arbetet går till. Verkligen värd att läsa!

3 kommentarer:

  1. Synd att jag inte läser deckare ...!
    :)

    SvaraRadera
  2. Man kan alltid läsa slutet först så får man svar på frågan:D

    SvaraRadera
  3. Tigris: kanske värt att prova ändå :)
    Åsa: de e lite fusk att börja med slutet då vet du ju hur allt slutar. Fast sista sidan läser jag för att veta om boken är bra eller inte :)

    SvaraRadera