torsdag 13 maj 2010

Maratonträning låångspring

Ja idag var det då dags för långspringet. 2 mil skulle avverkas och efter rundan i söndags på ca 1,5 mil så tyckte jag att det inte skulle bli så svårt. Kroppen kändes då bra och benen gick av sig själva. Idag var det ren pest att springa. Benen var tunga och jag var verkligen inte på humör för att göra ett enda dugg!! men jag kommer inte att kunna springa ett marathon om jag inte tränar så det var bara att snöra på sig skorna. Vädret började på förmiddagen men ett himla regnande, tror att alla kranar är öppna. Luftfuktigheten är på max och det gjorde nästan ont att andas, i allafall efter ett tag. Fördelen är väl att det inte var full sol. Hade tänkt att jag skulle få springa i mina nya byxor, måste ju veta om dom fungerar. Men så blev det inte. Målet var 2 mil och då hade vi vattenstopp efter ½ mil och efter 1½. Passade bra att svänga in till systrarna och få lite påfyllning. Hade vatten med oss hela tiden men flaskorna måste fyllas. Första ½ milen var inte kul och sedan gick det lite bättre och milen däremellan gick skapigt. Benen var trötta och det fanns licksom ingen energi i dem! När vi varit och hämtat vatten andra gånge så var det raka vägen hem. Fötterna var inte roliga, har skav på 3 av 5 tår på en fot. Dock inte av värsta slag, gick bra att springa men inte lika bra att gå, då gjorde det mer ont. Sprungit en del så tog all ennergi i benen fullständigt slut och jag gick fortare än vad jag sprang. Så så fick det bli, jag gick en bra bit tillbaka hem. Jag var fortfarande ute och kämpade men gående. Väl hemma så fanns verkligen ingen energi och jag landade i hallen efter att ha fått i mig en smörgås. Duschade och fick påmig kläder sen landade ja på soffan istället. Maten gick inte att få i, mådde så illa att det höll på att komma upp. Tog russinen med mig och la mig på soffan. Efter vilande och lite knaprande på russin så kvicknade jag till. Kunde äta upp maten, dock en aningen kall. Måste ha ätit för litet idag och mina arbetspass och vakna nätter hade nog gjort sig mer påminda än vad jag hade en aning om. Men nu är jag på G igen och har bara ont i fötterna och krampkänning i hela kroppen så det är som vanligt :D

3 kommentarer:

  1. Du är SÅ duktig Kicki!!

    SvaraRadera
  2. Låter som om du fick dig ett riktigt långpass :D Det är bra att få känna på den där tröttheten så du vet att du överlever, trots att du kanske inte trodde det just då!

    SvaraRadera
  3. Anna: Tack det var snällt :)
    Åsa: Ja det är lika bra att prova den nu som i juni....

    SvaraRadera