onsdag 19 maj 2010

Magen strejkar

För att kunna springa ett marahton så måste jag få i mig mer kolhydrater. Vad innebär då det? jo att min mage blir som en gasboll! tur att en del av träningen är förlagd utomhus om man säger så! Just i kväll är magen helt galen, sitter och känner mig som en ballong. Gaser och körningar som är rent jävliga. Det gör ont när gaserna rör på sig. Så här illa har det inte varit sen jag drog ner på kolhydraterna. Försöker komma på vad jag annars har ätit idag och det är inget underligt mer än ris till lunch och en smörgås till frukosten på jobbet. Allt det andra har jag ätit tidigare. Skall det kännas så här när jag springer då blir det svårt. Såvida jag inte får gratis fart, så kallad "gasraketfart" då kommer jag i mål bland de första ;) Ett som är säkert är att bara marathon är klart så försvinner kolhydraterna igen det kan jag LOVA!!! för att må så här i magen det är inte ett j*vla dugg roligt!

2 kommentarer:

  1. Ha,ha ... har du också IBS-mage sk "ballongmage"? Gravid i 12 månaden på kvällarna bl.a? Hoppas du får hjälp av den extra farten du skriver om *ler*!
    Tack för dina ord hos mig! Lycka till med tävlingen!

    SvaraRadera
  2. Ja de ser ut som man är gravid på kvällen men på morgonen har det gått över ;)

    SvaraRadera