fredag 21 maj 2010

Jobbet

Ja nu har jag bara fyra arbetspass kvar och sen är det dags att gå över på natten. Lite ledsamt är det, känns som om tiden gått för fort. Ändå är det ju på natten jag vill vara. Det blir nog bra när det blir klart. Det som gör mig mest orolig är att jag inte har en aning om vart jag skall ta vägen i höst. Att inte veta är något jag avskyr, jag vill ha kontroll på min tillvaro men i det är fallet kan jag inte det och det stör mig. Vad gör jag om jag inte har jobb i höst? chefen har lovat att det kommer finnas jobb till mig men hon vet inte vart. Till saken hör att det finns en avdelning där jag bara inte vill sätta min fot. Tur jag har sökt kurser till hösten också. Faster har sommarjobb som personligassistent och där behövs det också vikarier, kanske skall testa det tills bygget är klart och jag kan behövas på natten. Hur är det på jobbet annars då, jo det har varit lugnt men det börjar gå över. Ännu en plats tom men det fylls snart på. Vi har även fått en dam som är dement och det är inget som vi är vana vid på det sättet. Vandrar och vandrar och hittar inte. Svår situation för henne och det skapar förvirring och ilska bland resten. Situationen är så ny så vi får verkligen hoppas att det blir bra när vi alla kommit på plats och fått ordning på saker och ting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar