måndag 22 mars 2010

Mera tröjor/linnen

Först är det ett linne till mig i det lila tyget. Beställde ju lite mer än vad som gick åt så syster ett och jag får varsitt linne till :) Linnet är som sagt lila med svarta kanter. Syster två ville ha en specialbeställd tröja. Hittade modellen när vi var i stan på Intersport och snodde grundtanken och gjorde en egen modell av den. Det innebär att tröjan är lite vidare och nerkanten är ett band som sitter åt lite om ändan. Tröjan är omritad så att insnitten är borta och ärmen tillfixad. Väntar nu på ett utlåtande efter användning.
Här är ett linne till till syster ett. Färgen var egentligen till mig men det är ju onödigt att bara låta tyget ligga. Bättre att sy upp modeller och prova. Halsen är omgjord och så är ärmringningen något justerad.
Nu har jag bara det turkosa tyget kvar att sy av. Det kommer att bli en tröja till mig själv. Är egentligen inte så förtjust i att träna i tröjor, blir så himla varm. Men jag måste ju testa mina egna modeller då det blir att bita ihop och se det som extra träning att svettas :)

2 kommentarer:

  1. Smaken är som baken, jag gillar inte linnen, försöker dölja mina spinkiga armar så gott det går :D Fast nu går jag ju på push, vem vet en dag kanske jag passerar gula vikter stadiet?!?
    Under har ju hänt förr!

    SvaraRadera
  2. Klart du kommer förbi de röda vikterna!!! de har ja gjort i allafall :) de tar bara lite tid.....

    SvaraRadera