torsdag 11 mars 2010

Jag behöver....

... just nu känns det bara som om jag skulle behöva en jättekram. Tänk att få ha ett par starka armar runt en. Har faktiskt inte tänkt på det förut, vet att andra har sagt att de saknar det men jag har aldrig kändt det så tidigare. Men nu mer och mer kommer känslan av att få kramas.... ... även veta något om min framtid. Jag är en person som planerar och vill veta hur framtiden ser ut. Men just nu vet jag inget mer än att jag jobbar natt under sommare. Det är jag tacksam för och trivs verkligen som fisken i vattnet av att få tassa omkring på nätterna. Men sen då, sommaren tar slut och jag vet inte vad som händer efter det. ... få ordning på företaget. Eller rättare sagt, skall jag eller inte och om jag skall så är det kanske snart dags att rings skatteverket och prata med dem om hur det skall gå till. Eller så väntar jag till efter sommaren. Men de är kanske inte så smart det heller för om jag inte får så mycket jobb så kanske mitt syarbete kan täcka lite av det. ... ett täcke att dra över huvudet kanske........ ... förstå att det är jag som bestämmer över min tillvaro. Har en förmåga att alltid tänka. "vad säger xxx om det" fast det sker på ett undermedvetet sätt. Försöker verkligen arbeta med det men jag vet inte hur jag skall lyckas. Valen jag gör i mitt liv drabbar bara mig och då är det jag som får stå till svars för dem. Men lika förbaskat så tänker jag efter minst två gånger först. Saknar lite av den här impulsiva Kicki som egentligen finns under det tråkiga och välpplanerade. Tänk att få sätta sprett på dagarna och inte planera men när det då kommer något oplanerat så blir jag så förvirrad av att inte veta vad som händer. Undrar om det är kontrollbehov eller någon störning som inte kan botas ;) ... någon som tar hand om mig så jag slipper göra det själv ;)

5 kommentarer:

  1. Man kan skicka "kramar och omtankar" via Internet!

    Hoppas att du förstår att det finns många människor som är villiga att både fysiskt och andligt ge dig det du behöver. Det finns värme i den fysiska kramen från vänner, släktingar och "den ende".

    Hoppas att du själv fortsätter tänka i positiva banor och ge dina medmänniskor "kramar" både på jobbet och på fritiden i form av väl utfört arbete och trevliga samtal.

    Det finns ett uttryck: "Rikast är den som ger mest", men även den "rike" behöver påfyllning för att orka!

    En varm KRAM från Ulla

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig i många av dina tankar...

    SvaraRadera
  3. Vet du Kicki, jag tror alla människor längtar efter kramar ibland, vare sig man lever med någon eller inte. Jag kan sakna barnens alla kramar när de var små, nu får jag krama katten istället! Fast det är ju inget alternativ för dig ;)

    SvaraRadera
  4. Hej
    Här kommer jag in tassandes så här på fredagskvällen!
    Tack för din kommentar hos mig!
    Ja lägger till dig i min kontaktlista om det går bra!

    Ha en fin helg!

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Ulla: tack för tankarna och jag skall försöka tänka positivt igen :)
    LisaMatilda: Skönt och veta att det finns fler men på samma gång trisst.
    Åsa: Får ta katten på jobbet då!!!! ;)
    Cina: Du är välkommen!!!! och ha en trevlig helg själv.

    SvaraRadera