lördag 13 mars 2010

Maratonträning 13/3-10

Ja idag var det ett sådant underbart väder så det var svårt att hålla sig inne. Känner att jag behöver ha lite distans i benen och så fick det bli idag. Sprang i hela 45 min och enda stoppet var när jag fick knyta om skorna och undvika halka. Kroppen kändes pigg och okej även när jag kom hem. Hade säkert kunnat springa ett tag till men det är en dag i morgon med och jag vill gärna kunna gå. Skynda långsamt!!! Trotts att jag tyckte att jag var ute hur länge som hellst så blev det straxt över 5 km :S måste få upp farten i benen, mer intervaller och ett högre tempo. Går nog bättre bara halkan försvinner. Kännde att det var för bra väglag för att ha broddar men ändå var det halt i skuggan. Längtar till våren, när det går att fullständigt stänga in sig i huvudet och bara springa, med lite koll på bilar.

2 kommentarer:

  1. 45 minuter, du är så duktig Kicki! Det är så väldigt mycket lättare att kalla sig löpare när man slipper halka runt som bambi på hal is!

    Pst, du kan ju lätt räkna ut vem som låg på soffan med din bok när jag vaknade till liv idag :D

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen!! måtte denna halka och snö försvinna snart!!!

    Boken är intressant men kanske inte avskräckande ;)

    SvaraRadera