söndag 21 mars 2010

Maratonträning 20/3-10

I går var det lördag och jag jobbade till 13.30. Hade innan bestämt mig för att springa bara jag kom hem. Trött och seg efter pushen i veckan så tänkte jag ta en liten runda. Färden bar av mot Fardhem, asfalt och inga direkta backar. Målet var att springa 20 min bort och sen vända hem. Fick jag gå sista biten så skit samma. Benen var pigga och alerta :) vaderna som annars brukar strejka de första 10 min var som gjorda för spring.... Livet lekte och jag tror fåglarna kvittrade ;) själv hade jag lurar i öronen för att få lite pigg musik att springa till. När de första 20 minutrarna gått så var jag nästan framme i Fardhem. Missbedömde lite hur stor svängen är förbi kyrkan men påbörjade den ändå. Brukar ta den med bil eller cykel och nu var den plötsligt längre :S Benen sprang vidare och jag hängde med :) 45 min gick fort och det är ju vad jag sprang förra helgen men eftersom det känndes så bra så fortsatte jag. Plötsligt fick jag en underlig känsla i munnen, smaken av blod. Det är inte värt att köra slut på sig själv så mycket så jag börjar gå och tittar på klockan, 55 min!!! jag är mycket nöjd och går hela vägen hem...

2 kommentarer: