måndag 8 mars 2010

12 goda skäl att springa

Hittade på expressen att det fanns 12 goda skäl till att springa och de var
  1. imunförsvaret stärks
  2. humöret blir bättre
  3. du kommer sova bättre
  4. minskar stressnivån i kroppen
  5. förbättrar sexlivet
  6. får ny luft i lungorna
  7. ökad energi
  8. kreativare på jobbet
  9. förbränner mer fett
  10. minskar risken för hjärtsjukdom
  11. bättre balans
  12. stärker leder och muskler

För mig är löpning som meditation, jag tänker inte men ändå är hjärnan rensad på sådant som behöver rensas när jag är klar. Hittar jag takten och bara låter benen gå så känns det som om inget kan stoppa mig.

Det är även ett sätt att hålla sig i form på, det stärker musklerna i benen och du får bättre hållning och magmuskler. Jag lyckas med det i allafall :)

Jag kan hålla med om att du kan få energi av att springa men det kräver en del energi också. Jag upplever att jag känner mig mer tillfreds med mig själv och har tålamod på ett annat sätt. Det i sin tur krävs när jag jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar