tisdag 23 mars 2010

Godis, godis!!

Just nu är jag så fruktansvärt godissugen så ja blir fullständigt galen!!! Trodde den värsta tiden var över och så helt plötsligt när jag kom hem från spinningen så hoppade godissuget på mig. Sitter och försöker komma på vad jag kan göra eller äta för att få bort det. Vet ju att det ger med sig men det är en inre kamp som är helt galen. Tidigare har det inte stört mig att ha olika saker i skafferiet, just nu finns det chokladkex och potatischips med löksmak. Kakorna är ifall jag får besök och chipset är kvar sedan innan jag slöt med detta, tror till och med att det är sen jag fyllde år. Kanske inte är så underligt att jag annars inte vill ha det;) Idag skulle jag kunna äta upp hela kexpaketet själv. Det är länge sedan jag haft den känsla. Och jag kommer att stå emot denna gång också det vet jag. Men det som kan fascinera mig är att det verkligen finns någon inre drivkraft som kan sätta igång denna känsla i kroppen. Samtidigt som jag blir lite rädd, vad är det som driver min kropp och vad är det den vill ha egentligen? tror säkert att det är en signal för något men att jag inte har uppfattat vad det betyder. Annars när jag ätit godis så har det varit för att det varit synd om mig eller för att jag kännt mig ensam. För tillfället kan känslan av ensamhet komma smygnade. Det är säkert då min tidigare kompis "godis" kommer och hälsar på. Tyvärr är han/hon inte välkommet längre!!!!

2 kommentarer:

  1. Så ståndaktig du är som avstår fast det finns andra känslor inom dig. Eftersom du redan gått ner en del i vikt så är det ju kroppens sätt att signalera att den (hon/han?) får för lite energi och önskar påfyllning. Det finns inga genvägar än att "motionera mera och äta mindre", och den kunskapen har du ju!

    Släng ut chipsen, det är ju ingen som behöver äta dem hemma hos dig.

    Lycka till!

    Ulla

    SvaraRadera
  2. Chipsen åker ut idag :) Det är säkert så att kroppen nu har tröttnat på att få för lite energi men då får den lära sig det och börja förbränna lite av rumpan ;)

    SvaraRadera