söndag 7 februari 2010

Vill inte mer!!

I går när bilen börjadr krongla kände jag bara NEJ NEJ NEJ!!!! vill inte mer, orkar inte med detta också. Just nu känns det som om ja bara vill sitta och inte göra något. Titta ut i ingenting och bara vänta på att dagarna går. Motivationen är på noll och just nu vet jag inte hur jag skall vända den. Försöker göra det som tillhör vardagen men utan engagemang. Har deltagit i två sportevenemang i helgen och det var kanske inte den bästa planeringen eftersom jag har jobbat. Det krävs en hel del energi för att gå till jobbet och vara go och glad det kan jag säga. Det ja inte förstrår mig på är att kommunen drar ner så in i he...te på personal så att det inte, eller knappt, är möjligt att göra det som skall göras. På helgenar är det ingen som har köket vilket innebär att alla skall hjälpas åt och få upp de gamla och SAMTIDIGT servera frukost. Inklusive mediciner och annat viktigt som skall till. På avdelningen finns det dem som är morgonpigga och vill därmed upp tidigt. Det innebär att om du som dagpersonal kommer innan klockan 7 så får du sätta igång med frukosten, jag får alltså göra mitt arbete innan jag ens har börjat. Någon gång är väl detta okej men inte varje helg... oavsett vem som arbetar. Morgonarbetet tar så pass lång tid, idag i allafall, så att vi hade frukost när klockan var 10.15. Sköterskan kom tillslut in och undrade om det var något hon kunde göra för att vi skulle bli klara. Fika kl 10.15 och så lunch kl ca 11.15, det låter inte som en bra dag och det är det inte heller. Så idag blev det ingen lunch, var licksom inte hungrig en timma efter frukost (kan tilläggas att DÅ var jag hungrig). Nej kommunen behöver vakna och inse att det är levande människor som har rätt att få den hjälp de behöver. Du som personal skall inte behöva mata två stycken på en gång men gör du inte det så kommer en av dem att få vänta minst en timma på att få frukost. Jag som personal kommer att bli låst ytterligare och kan inte hjälpa andra som vill upp. Mata två och det går snabbare och jag kanske hinner..... Söker andra jobb så mycket jag kan!!! arbetet i sig och arbetskamraterna är det INGET fel på men ett förvaringshem utan känsla passar inte mig! tacka neddragningarna för det.......

2 kommentarer:

  1. Det är inte bra när det blir så Kicki. Nu är det tungt, igen, på din avdelning. Ni borde få in någon de första timmarna på förmiddagen. Finns det ingen från omvårdnadsprogrammet som kan tänka sig jobba några timmar och tjäna lite extra? Just när det är som värst?

    SvaraRadera
  2. När ska kommunen förstå att de inte bara kan se kortsiktigt, utan de måste ta hand om sin personal och på det sättet tror jag att de "sparar in" på längre sikt!!
    Hur ska vi göra för att förändra det hela??

    SvaraRadera