måndag 8 februari 2010

Fick inte jobbet

Hade ju sökt jobb som inköpare på hjälpmedelscentralen men inte fasiken fick jag det. Blir så irriterad för jag vill arbeta med det jag är utbildad. Det är fortfarande inget fel på mitt arbete som jag har nu MEN det kommer att ta livet av mig. När jag arbetat kväll slutar jag 21.30 somnar jag före 03.00 så är jag lycklig. Klockan ringer igen 05.30. Vanligast är att jag somnar närmare 4 men det händer att det är tidigare.... Kroppen känns trött och sliten, fast jag inte gör något! Händerna värker konstant av alla stödstrumpor som skall på. Inte heller klä på folk fungerar med händer där tummarna värker så in i hel...te. Men vad ska jag göra? gå hem och dra täcker över huvudet! ja det låter som ett bra alternativ.. Tyvärr är det dåligt betalt :( Har inte fått fart på min affärside så att den betalar sig ;) har beställt fler tygprover så att jag vet vad det finns för material att beställa. Problemet är att jag behöver registreras för att kunna köpa tyg och provsy. Måste lösas på något sätt eftersom grossisterna endast säljer till företag. Grejen är den att blir det varmare och jag får gå över till natt så blir det bättre. Sover helt underbart när jag kommer hem efter ett nattpass. Inte alls lika många sptrumpor som skall på och inte heller lika många kläder som skall DRAS på.... Men det kanske är träningsvärk (känns inte så) som jag har så det är väl bara att le och se glad ut så är det inte en enda som vet hur ont det gör. O alla omkring dom märker ingenting Ont, det gör ont.... Lena Ph vet hur de känns ;)

2 kommentarer:

  1. :-( Visst är det hemskt när man vet att man verkligen vill ha ett jobb och man är så nära men sen glider det en rakt genom händerna. YÄCK!
    Men du vet vad du vill så det är dit du ska nå. Pepp pepp!!! :)))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fokue: tack så mycket! pepp behövs :)

    SvaraRadera