tisdag 2 februari 2010

Vanligare är man tror med mobbing...

Ja så är rubriken på en av helagotland.se´s artiklar idag. Det grundar sig på att en pojke skickat ett mail i till ett radioprogram där han föreställer sina föräldrar och att det är en sexårig pojke som blir mobbad i skolan. Mobbingen skall vara i form av att pojken tejpas fast. Det visar sig att mailet är påhittat och att det inte förekommer mobbing i den utsträckningen. Artikeln menar nu att mobbing är vanligare än vad folk tror. Ja äntligen någon som fattat känner jag. Nu skall man inte lita på vad tidningarna skriver för de har inte alltid koll på något!!! Jag började 1:an år 1986 och redan då stod rektorn och LOVADE att det inte fanns mobbing i skolorna på Gotland. Lågstadiet kommer jag inte ihåg så mycket av, kanske en ren förträngning vad vet jag. Mellanstadiet kan jag bara minnas att man var tvungen att gå förbi de elever som gick i 5-6 för att komma till klassrummet och det var ett rent helvete! Alla skrattade och fnissade för att jag var rödhårig och hade glasögon. OCH dessutom inte smal som alla andra!!!! Det kallas MOBBING!! 7-9 var precis samma sak! skratt, pekande och ord.. år efter år och ändå kan rektorn stå där inför starten i 7:an och säga att Gotland och Högbyskolan är en av de få skolor som inte har förekommande mobbing!! Kan någon förklara hur det då kommer sig att de fått hämta en elev med ambulans efter att de försökt dränka honom i simhallen??? Det förekommer mobbing i skolorna! barn är inga helgon och fan inte föräldrarna heller!!! ett barn föds inte elak, någonstans måste de lära sig detta beteende! är det av föräldrarna, tv eller rent av i skolan. Skit samma vem som lär dem det bara det försvinner och att mobbing utplånas. Det finns få saker som gör mig så arg som när människor behandlas orättvist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar