tisdag 9 februari 2010

Migrän till på hand

Tycker just nu att livet är ganska motigt! vaknade idag med migrän, flyttade fram klockan 30 minuter, ibland fungerar det. Men inte idag, gick upp och tog medicin, flyttade klockan 30 min till. Ingen effekt! Har nu tagit ytterligare tabletter och börjar känna att det värsta ger med sig. Problemet är att jag kan bli illamående av både migränen och tabletterna så jag behöver frukost inom det snaraste. Efter en stund får jag ner lite yoghurt i allafall. Det är nu 1,5 timme sedan jag vaknade och steg upp men helt borta är inte migränen ännu :( skall jobba i kväll så bara den är borta till 14.00 när jag börjar så är jag lite gladare. Migränen brukar komma smygande på mig när det är för mycket runt omkring och jag har sovit för dåligt så egentligen är jag inte förvånad. Hoppas bara att det inte är något jag måste börja leva med igen för det vill jag bara inte. Tidigare år har det varit tre till fyra migränanfall i veckan och det vill jag bara INTE!!! Sedan jag började motionera mer och gå i skolan och få lite rutin på sovandet så har det fungerat ganska bra och jag hoppas att jag kan styra upp detta nu också. Hjälper inte tabletterna så får jag ringa doktorn igen och de om amuptation av smärtande delar ;)

2 kommentarer:

  1. Hej på dig
    va jobbigt med migrän. Hoppas det går över.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fokus: det tog ett antal timmar men sen var jag nästan återställd :)

    SvaraRadera