fredag 12 februari 2010

GI och fortsättningen

Har nu uteslutit kaffebrödet och godis. Det fungerar bra och jag har ersatt en del av kaffebrödet med frukt eller en smörgås. Efter helgen skall jag ta bort smörgåsarna och verkligen försöka köra efter fas 1. Det liknar faktiskt LCHF lite men skall läsa in mig mer på det i dagarna. I helgen skall vi ut ett gäng och först äta och sen får vi se vad som händer. Då känns det som om detta förändrande inte är tillräckligt inarbetat för att fungera. Risken att jag inte fixar det är större och då anser jag det bättre att vänta tills efter helgen och köra på måndag. Vikten annars går stadigt neråt!! :D vilket är helt underbart. Hoppas nu även att det går en aningen fortare när jag går över i fas 1.....

2 kommentarer:

  1. Det rasar ett kilo i veckan Kicki, inte illa! Om du nu tar bort smörgåsarna, blir det enbart frukt då, eller?
    Önskar dig en sköööön ledig helg!

    SvaraRadera
  2. Frukten kommer få vara kvar och så kanske jag ersätter smörgåsarna med tex. keso. Ha en skön helg du med! hoppas du inte tar med dig kräksjukan till jobbet ;) då tar jag semester tills den är över!!!!

    SvaraRadera