tisdag 16 februari 2010

Sktidagar!!!

Vid vissa tillfällen är det bara inte troligt att jobba. Dessa två dagar har varit sådana. Vi har haft två dödsfall på avdelningen på mindre än ett dygn. Jo jag vet att det är dit alla som bor på ett sådant hem skall. MEN inte så tätt inpå varandra. Som personal är det faktiskt tugnt att ta sig igenom detta. För min egen del blir det en ständig påminnelse om mina egna förluster....
Nog om detta!!!!!!!!!!!!!!
Dagen avslutades med ett spinningpass med mig själv som ledare :) mitt första pass!!! känndes smått nervöst i början men efter ett par låtar så hade jag nog aldrig gjort annat :)
När jag leder push är hela passet upplagt i olika rörelser och jag måste ha koll på programmet hela tiden men på spinningen blev jag nästan rastlös. Du kan ju cykla en hel minut innan det är dags att göra något..... Vanes sak kanske.... Bara deltagarna är nöjda och glada och det verkade så. Trötta var dem i allafall :D
Just nu är det OS och jag tycker inte om att det går på nätterna. Vill vara ledig och sedan se TV, borde finnas en lag som säger att när det är OS så skall folk få möjlighet att vara ledig. Se det som personalvård!!!!!!!

Snö kanske kan va fint ändå ;)

3 kommentarer:

  1. 2???
    Vi måste leva varje dag Kicki. Ta vara på den tid vi har, göra saker vi tycker om och blir glad av. Som att spinna och pusha :D
    Men ibland är det svårt att hålla sig där uppe på toppen, det ska gudarna veta.

    SvaraRadera
  2. Vilken energi du uppbådar!

    Tur att du får påfyllning av endorfinkickar från träningen när jobbet för närvarande känns så tungt. Man måste kunna känna egen livsglädje trots förluster av vårdtagare.

    Kämpa på med det du brinner för...

    Ulla

    SvaraRadera
  3. Åsa: två är de :(
    Ulla: försöker dela med mig av det som ger mig energi :)

    SvaraRadera