onsdag 11 november 2009

Värk

Kan man ha hur ont som helst eller på hur många ställen som helst? Mina fingrar värker så jag knappt kan hålla i en penna. Detta kommer alltid när det börjar kallna ute. Somrarna är inte vad de borde och på ett sätt tycker jag det är okej. Är ingen vän av den extrema värmen MEN jag slipper ha ont i kroppen.

Just nu sitter värken i fingrarna och i vänstra armbågen, vilken också låser sig ibland. Då tänker säkert dem som vet hur mycket jag tränar att det här är träningsvärk. Icke säger jag! Det sticker och bränner och bara i lederna inte i musklerna. Så mycket har jag tränat att jag vet skillnaden.

På tisdag morgon skall jag till doktorn för nu har jag tröttnat på att ha ont. Det har bara pågått några år och nu får det vara nog. Har hela tiden hoppats att det skall gå över men inte. Det mest underbara är när jag står i en varm dusch eller när ja tränat så att jag är RIKTIGT varm. Då kan jag nästan känna att jag är rörlig. Känner mig hela tiden stel i kroppen…. Positiv skall jag ju va!!!! Men när kroppen strejkar och det känns som att ingen tror på mig då är det svårt att hålla modet uppe. Spelar ingen roll vem jag pratar med så har de mycket mer ont. Resultatet är att ja inte säger något utan lider i det tysta. Det gör ju inte mindre ont för att jag klagar så då kan ja lika gärna vara tyst. Men så kommer de sen att de var ett nytt påhitt för de har vi inte hört något om. Nej gissa varför.

At skriva på datorn är mycket lättare än att skriva för hand. Slipper ju hålla i pennan : ) I morgon är det torsdag och jag leder ett pass som vanligt. Fungerar inte fingrarna så får ja plocka fram mina krokar. Då håller jag lättare i skivstången för den mesta av vikten hamnar på handlederna. När passet är klart så är det raketfart i duschen och sen till Visby och se Michael Jacksons ”This Is It”. Lyssnar på han just nu och kan bara inse att han fick sluta livet för tidigt speciellt om det stämmer att han fick hjälp (mördad) Nu är det snart oskyldigt dömd (Persbrandt) som måste ses : )

Bild på mina gymmkrokar finns att köpa på Gymgrossisten.

1 kommentar:

  1. Det var väl klokt av dig att bestämma ett möte med doktorn om du går omkring med värk hela tiden! Hoppas du får träffa en utav de förstående typerna också... Nu vet jag förresten vad som står på lappen på jobbet, det skvallrades lite igår på vårt nattmöte...
    Det blir jätteroligt Kicki!

    SvaraRadera