måndag 2 november 2009

Omstarter och nya chanser

Hur många chanser kan man få och ge? Kan man göra en omstart varje vecka? Min disiplin är borta och jag har ätit ALLT idag, både sådant som är gott och sådant som jag vet att jag inte mår bra av. Varför gör man så mot sig själv? Det finns väl ingen som förtjänar att sitta vaken halva natten för att kroppen strejkar bara för att innehavaren av kroppen misskött den. Det finns dem som åker inför rätta bara för att de misshandlat andra oavsett ålder. Det finns även dem som kan bli dömda för vanvårt av djur. Men varför finns det ingen lag som säger att om du inte sköter din egen kropp så kommer du dömmas för misshandel eller vanvård av din egen kropp. Vem förtjänar egentligen bättre vård än MIN EGEN kropp? ingen, möjligen den dagen jag har barn att jag svarar dem. Men fram tills dess så är det ju bara jag som har rätt till min egen vård och omtanke. Hela jag skriker just nu! SLUTA GÖR SÅ HÄR!!! du vet ju hur de blir. Jag vet hur dåligt jag mår, inte bara i magen utan i hela kroppen, dåligt samvete för att jag slängt i mig MASSOR av onyttigheter. Känner att förkylningen är på väg och jag bara vägrar. Jag tänker inte bli förkyl, har ju nästan kommit igång med träningen och det känns som att den fungerar. Inte fasen tänker jag lägga mig sjuk då!

2 kommentarer:

  1. En STOR del i det hela är att INTE tillåta sig att känna sig misslyckad. Gör du det får du börja om från början igen och igen och igen...
    Det är mänskligt att fela och vi kan alltid lära oss något av våra "misstag". En deppig dag när allt går på tok i mat- och/eller träningsväg spelar ingen roll om det blir just EN dag.
    Ge dig själv en ny och bättre dag i morgon - det är du värd!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är sant det du skriver men ibland är det så frustrerande att inte bara lyckas på en gång..

    SvaraRadera