måndag 9 november 2009

Skolan

En skoltermin är uppdelad i två delar och den första delen läste jag juridik och kognition i praktiken. Den sista kursen är avklarat, tack o lov för det var inte en av mina favoritkurser. Vill ni läsa en kurs som förvirrar kan jag rekommendera den. Det finns säkert en hel del nyttigt men inte med den kursledningen tyvärr. I boken om att gå ner i vikt med kognition beteendeterapi så tycker jag att ämnet är intressant så i framtiden kanske jag ger ämnet en chans till. Andra delen av terminen nu kommer att bestå av juridik och en kurs i ledarskap och konflikthantering. Juridiken är samma som tidigare eftersom den kursen var på 15 hp (högskolepoäng). Det är en intressant kurs, har inte fattat att det kan vara så intressant. Juridik annars upplevde ja som tråkigt men verkligen inte. Jag har haft sex inlämningsuppgifter och 4 av dem har varit full pott. Den första var 75/100 och en annan var 65/100 så det är över halva varje gång. Har sökt fortsättningskursen till våren. Kanske skall fortsätta inom juridik :) då blir de inte brandman eller polis i alla fall ha ha ha…. Konfliktkursen har som sagt bara börjat och det är en kurs som ja sett fram emot, vilket kanske inte har undgått någon :). Vi skall ha grupparbete och jag har frågat i gruppen om det är någon som har förslag på hur vi skall lägga upp arbetet men det är ännu ingen som svarat så jag får väl vänta ett par dagar till och sen fråga igen. Det är kanske en konflikt på G ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar