måndag 9 november 2009

Hur galna taknar får man ha??

Jag fyller 30 om någon vecka och det är mina systrar pigga på att tala om för mig, som om ja skulle glömma det lixom ;) Vad borde man hunnit med när man är 30 år då? massor om du frågar mig, men har jag hunnit med något då. Ja säkert en hel del men ändå inget. Jag kom att tänka på att min pappa dog när han var 45 år, det är bara 15 år kvar tills dess. TÄNK OM ja bara har 15 år kvar att leva. Okej hur stor är chansen att ja dör lika tidigt som han MEN TÄNK OM!!! ja just det hur galna tankar får man ha... Jag hoppas ja blir lika gammal som farfar han blev i allafall över 80. Då har jag något år kvar. För att hålla kvar vid tanken på att jag bara har 15 år kvar så har jag levt mer än halva mitt liv. Pluggat i 9 år i grundskola, 3 år gymnasie och 3,5 år på högskola, det blir 15,5 år. Har alltså pluggat mer än halva mitt liv..... Nej jag skall bli gammal!!! så är det bara. Jag tränar försöker äta sunt och leva på ett tänligen hälsosamt sätt. Det gjorde inte pappa om ja inte minns fel så började han röka vid 13. Har inte ens provat så där har jag ett +. Det finns så mycket som jag vill göra och se så jag kan inte dö vid 45, vem skall då sitta på återdomshemmet och ge tillbaka allt det som jag har fått ta emot när jag jobbat... Stackars personal, det är kanske därför som kommunen väljer att spara in på allt, för att sedan sluta med äldreomsorg lagom tills jag behöver den :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar